انتخاب پردازشگر سیگنال (افکت پروسسور)


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
به سایتچه محفل الذاکرین خوش آمدید این وبلاگ را با تمام وجود به اربابم امام حسن مجتبی (ع) تقدیم میکنم.
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



مداح مورد علاقه شما کیست؟

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 22
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 27
بازدید ماه : 601
بازدید کل : 256081
تعداد مطالب : 189
تعداد نظرات : 59
تعداد آنلاین : 1

روزشمار محرم عاشورا
پخش زنده حرم

Distortion (قطع و اعوجاج سیگنال بصورت ناگهانی) زمانی روی می دهد که گستره پویایی صدا بالاتر از حد مجاز برای سیستم باشد. کمپروسور با محدود کردن برنامه شما به تناسب سیستم، محدوده خروجی را تنظیم می کند برای مثال: میزان فشرده سازی بر روی ۲:۱ تنظیم شده است، به این معنا خواهد بود که کمپرسور تنها برای هر ۲db افزایش سطح سیگنال ورودی، مقدار ۱db خروجی را افزایش می دهد.

شکل زیر تغییرات سطح سیگنال در نقطه فعال شدن کمپرسور را نشان می دهد. این نقطه (threshold) توسط کاربر قابل تنظیم می باشد.

کمپرسور صدا
محدود کننده ها در واقع فشرده کننده ای هستند که تراز خروجی آنها در یک نقطه از پیش تعیین شده باقی می مانند و از آن تجاوز نخواهند کرد. در صورتی که در کمپرسور افزایش سطح سیگنال ورودی با نسبت مشخصی بصورت هماهنگ کاسته و در خروجی فرستاده می شود. پس شما مطمئن خواهید بود که تنها سطح سیگنال های خارج از محدوده، فشرده و محدود می شوند و سطح صداهای پائین بدون تغییر باقی خواهند ماند و شما قدرتی که انتظار داشتید را از سیستم خواهید گرفت.
محدود کننده ها، اسپیکرها و گوش های شما را از صدمه دیدن بر اثر پیک های (نقطه اوج ها) موسیقی محافظت می کنند. محدود کننده ها اجازه می دهند فشرده ساز ها تنها بر اساس نسبت های تنظیم شده عمل کنند و این مانع از قطع، اعوجاج صوت و سایر مشکلات مشابه است.

لیمیتر صدا, فشرده کننده صدا
نکته: بر خلاف فشرده کردن صدا که تأثیر کمی روی پاسخ بسامد دارد، محدود کردن سیگنال حتی می تواند بسامد های بالا را حذف کند.

 

پردازش سیگنال دیجیتال (DSP)
این دستگاه با استفاده از الگوریتم، (برنامه هایی که محاسبات پیچیده را مطابق با مجموعه ای از پارامترهای کنترل شده اجرا می کنند) امکان اجرای هرگونه پردازش سیگنال بصورت دیجیتالی در یک دستگاه بصورت خودکار فراهم می گردد. اکولایزر، محدود کردن، فشرده کردن، ریورب و تاخیر و … را با زدن چند دکمه، یا جابجا کردن موس یا حتی لمس صفحه تاچ اسکرین دستگاه، بطور ماهرانه ای انجام می شود و این تنظیمات را نیز می توان برای فراخوانی مجدد در هر زمان دلخواه در حافظه سیستم ذخیره نمود.

دیگر پردازنده های معمول
دستگاه افزاینده صوتیافزاینده ای صوتی مانند Maximaizer BBE Sonic همیشه از خود می پرسید که چرا نتیجه برخی از رکوردها یا برنامه های رادیویی یا اجرا های زنده و میکس های دی جی ها از بعضی دیگر بهتر هستند؟ احتمالاً در این برنامه ها از افزاینده های صوتی استفاده شده. این نام مستعار برخی از ویزاردهای مهندسی نیست و نه ترکیب پیچیده و عجیب و غریبی از مجموعه اکولایزرها و تأخیرها و فیلترها و خلاصه یک جادوگری. در واقع، مفهوم قابل توجه ساده ای است. اگر چه نام افزاینده صوتی اغلب بصورت عام برای توصیف هر گونه  خوشایند سازی صدا بکار برده می شود، این فناوری جدید BBE صدای شما را حقیقی تر و زنده تر

Aphex Aural Exciter : پردازشگری محبوب است این پردازشگر از طریق بازسازی دوباره سیگنال های از دست رفته و ایجاد هارمونی، سیستم صوتی شما را بهبود می بخشد. این پردازشگر پراکندگی فرکانس های بالا را یکنواخت می سازد همچنین نقاط مرده و نامفهوم را پر می کند و به وضوح، بازیابی شفافیت و بهبود جزئیات و فهم و درک بیشتر صداهای بلند را ممکن می سازد.

پردازشگر سیگنال صوتی
افکت پروسسورهای بسیاری برای شکل دادن به صدا وجود دارند که در مقالات آتی وب سایت رکوردینگ به بررسی دقیق تر آن ها خواهیم پرداخت.

سیستم مدیریت بلندگو:
سیستم های مدیریت بلندگو مانند dbx Drive Rack PA/Behringer Ultra Drive Pro/Sabine Navigator system آن چیزی است که بین میکسر و بلندگوها نیاز است.

دستگاه مدیریت بلندگوویژگی هایی مانند اعمال اکولایزرهای هوشمند، فیلتر سازی نویزها، کراس اور و محدود ساز و فشرده ساز و … می تواند کنترل صدا و تنظیم سطح و کنترل فیدبک (بازخورد) را آسان تر کند این سیستم ها بیشتر برای اجراهای بزرگ و حرفه ای استفاده می شوند البته هر روز در بین کاربران عادی هم بیشتر رواج می یابد.

اکولایزر ها (equlaizers)

کار اکولایزر متعادل ساختن (Balance) صدا بوسیله اجازه دادن به شما برای افزایش یا کاهش تراز هر محدوده فرکانس های بالا یا پائین و میانه (midrange)  در جهت بهبود کلی صدا می باشد.
اکولایزر پاسخ فرکانسی سیگنال ها را از طریق تقویت (Boosting) یا تضعیف (Attenuating) تراز در محدوده فرکانسی مشخص شده اصلاح می کند.

طرز کار اکولایزر
همچنین اکولایزر می تواند از طریق امکان کاهش تراز در محدوده هایی که در آنجا فیدبک اتفاق می افتد. به جلوگیری از فیدبک  کند.

انواع اکولایزرها:

اکولایزر پارامتری(Parametric EQ):

که توسط آن بسامدها و پهنای باندها به طور پیوسته قابل تغییر هستند، این نوع اکولایزر انعطاف پذیری و دقت نظر بالایی دارد. میزان پهنای باند (گستره فرکانسی) را می توان در تمامی محدوده های فرکانسی بصورت دلخواه افزایش یا کاهش داد.  این اکولایزر ها قابل برنامه ریزی دیجیتال هستند و می توان چندین تنظیم مختلف را ذخیره و فراخوانی نمود.

انواع اکولایزر

اکولایزر نیمه پارامتری (Semi-Parametric) :
این اکولایزر دارای یک پهنای باند از پیش تعیین شده است یعنی کارخانه سازنده، پهنای باند را بصورت پیش فرض و ثابت تعیین کرده است اکولایزر بسامد ثابت نام دیگر این نوع می باشد. علت این نامگذاری این است که بسامد ها در بازه های اکتاوی، نیم اکتاوی و یا یک سوم اکتاوی تقسیم بندی می شوند مثلاً تقسیم بندی بصورت یک اکتاوی از ۵۰Hz شروع می شود و به ترتیب ۱۰۰، ۲۰۰، ۴۰۰، ۸۰۰، ۱۶۰۰ … تا ۱۲۸۰۰ هرتز را شامل می شوند.

اکولایزر گرافیکی (Graphic EQ):
بجای کنترل کننده چرخشی در این نوع اکولایزر از کنترل های کشویی استفاده شده که شما قادر خواهید بود تا منحنی تقویت یا تضعیف در هر محدوده فرکانسی را از طریق این کنترل ها رسم و به بررسی تنظیمات خود بپردازید. هر مجموعه از کلیدهای لغزشی کنترلی مستقل هستند که شما می توانید یک بخش مشخص از طیف صوتی را تقویت یا تضعیف کنید.

اکولایزر گرافیکی
گستره فرکانسی این مجموعه ها که باند (Band)  گفته میشود. بصورت پیش فرض تعیین شده و قابل تنظیم نیست.
تعداد بیشتر مجموعه اکولایزر گرافیکی، کنترل را دقیق تر خواهد کرد. پس ۳۱ باند اکولایزر (Band EQ) دقت بیشتر از یک اکولایزر ۱۵ باند را فراهم می کند. دلیل گرافیکی نامیدن این نوع از اکولایزرها به خاطر ماهیت بصری از کنترل ها می باشد که به شما اجازه داده تا بسرعت و آسانی شکل ضمنی اکولایزر را مشاهده کنید.

علت فیدبک (بازخورد) چیست؟
سر و صدای وحشتناک ناشی از فیدبک در محیط. این اتفاق معمولا هنگامی روی می دهد که صدای شما از میکروفن به میکسر و بعد امپ و بعد هم پخش کننده ها و دوباره به میکروفن وارد شود فرکانس های صوتی بوسیله این گردش صدها بار در کسری از ثانیه تقویت شده و سر و صدای جیغ مانندی که فیدبک شناخته می شود را تولید می کند.
فرکانس های رزونانسی (  ) در اتاق می توانند در فیدبک موثر باشند. برخی از اتاق ها تمایل به تشدید فرکانس های خاصی دارند و اگر اتفاق در محدوده صدای سخنران یا خواننده یا صدای گیتار بیافتد (چیزی که در اغلب موارد هست) مشکلاتی بوجود خواهد آورد.
آلات موسیقی خاصی مانند گیتارهای آکوستیک از همین مشکل در هنگام صدابرداری رنج می برند.

از کلیه عزیزان درخواست می شود با احترام و رعایت قانون “حق مؤلف” یا “کپی رایت” ، تنها با ذکر منبع اقدام به انتشار مطالب این وب سایت نمائید.




:: موضوعات مرتبط: معرفی سیستم ها , آموزش , راهنمای خرید , ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 189
:: کل نظرات : 59

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 2

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 22
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 27
:: بازدید ماه : 601
:: بازدید سال : 3125
:: بازدید کلی : 256081

RSS

Powered By
loxblog.Com